Α2.12-Α2.13.Η μέθοδος Structure from Motion (SFM)

Ερώτηση : 1
Η μέθοδος Structure from Motion (SFM) παρουσιάζει

  • ευρωστία σε μικρές μεταβολές φωτισμού και στις μικρές χρωματικές αποκλίσεις όπως αυτές εμφανίζονται σε ένα σύνολο από ψηφιογραφικές εικόνες (bitmap images).
  • αδυναμία διαχείρισης των μικρών μεταβολών φωτισμού και των μικρών χρωματικών αποκλίσεων όπως αυτές εμφανίζονται σε ένα σύνολο από ψηφιογραφικές εικόνες (bitmap images).
  • ευρωστία σε μικρές μεταβολές φωτισμού και στις μικρές χρωματικές αποκλίσεις όπως αυτές εμφανίζονται σε ένα σύνολο από ψηφιογραφικές εικόνες (bitmap images) καθώς αφορά μόνο στην 3Δ ανακατασκευή της γεωμετρίας και όχι στο χρώμα.
  •  

    Ερώτηση : 2
    Η μέθοδος Structure from Motion (SFM) χρησιμοποιεί ως δεδομένα εισόδου

  • ένα σύνολο από μετρήσεις αποστάσεων ανάμεσα σε συγκεκριμένα σημεία πάνω στην επιφάνεια ενός αντικειμένου που έχουν πραγματοποιηθεί με ένα σύστημα 3Δ σάρωσης με λέιζερ.
  • ένα σύνολο από μετρήσεις αποστάσεων ανάμεσα σε τυχαία σημεία πάνω στην επιφάνεια ενός αντικειμένου που έχουν πραγματοποιηθεί με ένα σύστημα 3Δ σάρωσης προβολής δομημένου φωτισμού (Structured Light).
  • ένα σύνολο από ψηφιογραφικές εικόνες η οποίες προβάλουν ένα στατικό αντικείμενο από διαφορετικές οπτικές γωνίες και τις οποίες χρησιμοποιεί για να ανακατασκευάσει 3Δ το περιερχόμενο τους.
  •  

    Ερώτηση : 3
    Η μέθοδος Structure from Motion (SFM) χρησιμοποιεί

  • αποκλειστικά ένα ζεύγος ψηφιακών φωτογραφιών που περιγράφουν μια σκηνή από δύο γνωστές γωνίες λήψης και αναλαμβάνει να εντοπίσει την κλίμακα των αντικειμένων που προβάλλονται μέσα σε αυτές.
  • αποκλειστικά ένα ζεύγος ψηφιακών φωτογραφιών που προέρχονται από διαφορετικές ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές που περιγράφουν μια σκηνή από μία όμοια οπτική γωνία και αναλαμβάνει να εντοπίσει την απόσταση ανάμεσα στα δύο κέντρα λήψης των φωτογραφιών.
  • ένα πλήθος από ψηφιακές φωτογραφίες που παρουσιάζουν την ίδια στατική σκηνή από άγνωστες γωνίες λήψης και αναλαμβάνει να ανακτήσει μέσα από αυτές χαρακτηριστικά των ψηφιακών φωτογραφικών μηχανών που χρησιμοποιήθηκαν για τη λήψη των φωτογραφιών αλλά και ένα 3Δ νέφος σημείων που αναπαριστά την ίδια την σκηνή.
  •  

    Ερώτηση : 4
    Τα υψηλά επίπεδα απωλεστικής συμπίεσης (π.χ. JPEG) των ψηφιακών φωτογραφιών που χρησιμοποιούνται σε φωτογραμμετρικές μεθόδους 3Δ ανακατασκευής όπως είναι η Structure from Motion (SFM) οδηγεί

  • Στη μείωση του συνολικού χρόνου επεξεργασίας που απαιτείται για την 3Δ ανακατασκευή του περιεχομένου τους.
  • Στη βελτίωση της ακρίβειας εντοπισμού των ομόλογων σημείων ανάμεσα στο σύνολο των ψηφιακών φωτογραφιών άρα και στη βελτίωση της ακρίβειας του παραγόμενου 3Δ νέφους σημείων.
  • Στην εισαγωγή τεχνικών σφαλμάτων (artefacts) στις φωτογραφίες με αποτέλεσμα τη μείωση της ποιότητας του περιεχομένου των εικόνων και αναπόφευκτα στη μείωση της ακρίβειας εντοπισμού (ασάφεια) των ομόλογων σημείων ανάμεσα στο σύνολο των ψηφιακών φωτογραφιών.
  •  

    Ερώτηση : 5
    Η χρήση υπερ-ευρυγώνιων φακών (ultra wide angle lens) για τη συλλογή φωτογραφιών που θα χρησιμοποιηθούν για την 3Δ ανακατασκευή του περιεχομένου τους με τη μέθοδο Structure from Motion (SFM) επιτρέπουν:

  • Την 3Δ ανακατασκευή του περιεχομένου των φωτογραφιών με μικρότερο πλήθος φωτογραφιών αρά και με μικρότερες απαιτήσεις σε υπολογιστική ισχύ, μνήμη και διάρκεια χρόνου παραγωγής του μοντέλου.
  • Την 3Δ ανακατασκευή του περιεχομένου των φωτογραφιών με μικρότερο πλήθος φωτογραφιών αρά και με μικρότερες απαιτήσεις σε υπολογιστική ισχύ, μνήμη και διάρκεια χρόνου παραγωγής του μοντέλου αλλά με μεγάλες πιθανότητες μείωσης της ακρίβειας υπολογισμού της θέσης των ομόλογων σημείων λόγο της υπερβολικής παραμόρφωσης που εισάγουν οι συγκεκριμένοι φακοί στα άκρα τους (radial distortion).
  • Την 3Δ ανακατασκευή του περιεχομένου των φωτογραφιών με μεγαλύτερο πλήθος φωτογραφιών με αποτέλεσμα να υπάρχει ανάγκη για πιο ισχυρό υπολογιστικό σύστημα με μεγαλύτερη διαθέσιμη μνήμη.
  •  

    Ερώτηση : 6
    Η χρήση ενός πολωτικού φίλτρου κυκλικής πόλωσης στη διαδικασία συλλογής των φωτογραφιών από ένα αντικείμενο που διαθέτει κάποιου βαθμού ανακλαστική επιφάνεια οδηγεί

  • Στον περιορισμό των ανακλάσεων στην επιφάνεια του αντικειμένου με αποτέλεσμα την καλύτερη αποτύπωση του στις φωτογραφίες και κατά συνέπεια στην καλύτερη 3Δ ανακατασκευή με τη μέθοδο Structure from Motion.
  • Στον περιορισμό της αποτύπωσης της πληροφορίας της επιφάνειας του αντικειμένου στις φωτογραφίες με αποτέλεσμα την αδυναμία 3Δ ανακατασκευής του με τη μέθοδο Structure from Motion.
  • Στον περιορισμό των ανακλάσεων στην επιφάνεια του αντικειμένου με αποτέλεσμα την καλύτερη αποτύπωση του στις φωτογραφίες και κατά συνέπεια στον διπλασιασμό της ανάλυσης της 3Δ ανακατασκευής με τη μέθοδο Structure from Motion.
  •  

    Ερώτηση : 7
    Για τη φωτογράφηση της πρόσοψης ενός κτιρίου που δε διαθέτει έντονο ανάγλυφο και της 3Δ ανακατασκευής του με τη μέθοδο SFM θα πρέπει

  • να γίνει η συλλογή των φωτογραφιών με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργηθούν κλειστοί βρόχοι από φωτογραφίες η λήψη των όποιων έχει γίνει πάνω σε ένα νοητό κύκλο.
  • να γίνει η συλλογή των φωτογραφιών με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργηθούν ακολουθίες από φωτογραφίες η λήψη των όποιων έχει γίνει πάνω σε μία νοητή ευθεία στο χώρο.
  • να γίνει η συλλογή των φωτογραφιών με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργηθούν ακολουθίες από φωτογραφίες η λήψη των όποιων έχει γίνει πάνω σε ένα νοητό τόξο στο χώρο από πολύ μεγάλη απόσταση ώστε σε κάθε φωτογραφία να εμφανίζεται όλη η πρόσοψη του κτιρίου.
  •  

    Ερώτηση : 8
    Ως Ground Sampling Distance (GSD) ορίζουμε την

  • απόσταση του κέντρου βάρους του 3Δ μοντέλου από την αρχή των αξόνων ενός 3Δ καρτεσιανού συστήματος συντεταγμένων. Ως εκ τούτου όσο υψηλότερη είναι η τιμή της GSD τόσο μεγαλύτερη είναι και η απόσταση ανάμεσα στην αρχή των αξόνων και του κέντρου βάρους του 3Δ αντικειμένου.
  • απόσταση από το σημείο λήψης φωτογραφίας (κέντρο ενός εικονοστοιχείου μίας ψηφιακής φωτογραφίας) έως την επιφάνεια του αντικειμένου. Ως εκ τούτου όσο υψηλότερη είναι η τιμή της GSD τόσο μικρότερη είναι η χωρική ανάλυση (spatial resolution) της φωτογραφίας και άρα λιγότερες λεπτομέρειες θα εμφανίζονται στις φωτογραφίες.
  • απόσταση ανάμεσα σε δύο διαδοχικές θέσεις λήψης (φωτογράφησης). Ως εκ τούτου όσο υψηλότερη είναι η τιμή της GSD τόσο μεγαλύτερη είναι και οι απόσταση ανάμεσα σε δύο διαδοχικές θέσεις λήψης.
  •  

    Ερώτηση : 9
    Η τιμή της Ground Sampling Distance (GSD)

  • μεταβάλλεται ακόμα και στην περίπτωση της μίας φωτογραφίας (μία θέση λήψης). Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η μορφολογία της επιφάνειας ενός αντικειμένου δεν είναι σταθερή (διαθέτη ανάγλυφο και μεταβάλλεται τυχαία) με αποτέλεσμα να υπάρχει ένα εύρος αποστάσεων (ελάχιστο και μέγιστο) μέσα στο οποίο αυτή ορίζεται.
  • μπορεί και παραμένει σταθερή (έχει συγκεκριμένη τιμή) σε ένα σύνολο από φωτογραφίες που προβάλουν το αντικείμενο από διαφορετικές οπτικές γωνίες με αποτέλεσμα να καθορίζει με ακρίβεια την ανάλυση της 3Δ ανακατασκευής με απόλυτη ακρίβεια.
  • μεταβάλλεται μόνο όταν η λήψη των φωτογραφιών γίνεται με κάποιο μη-στελεχωμένο ιπτάμενο μέσο (π.χ. drone) και όχι στις επίγειες λήψεις.
  •  

    Ερώτηση : 10
    Συλλέγοντας δεδομένα για τη μέθοδο Structure from Motion (SFM) χρησιμοποιώντας

  • compact φωτογραφικές μηχανές δεν επηρεάζεται η ποιότητα των αποτελεσμάτων της 3Δ ανακατασκευής σε σχέση με τη χρήση DSLR φωτογραφικών μηχανών.
  • DSLR φωτογραφικές μηχανές δεν επηρεάζεται η ποιότητα των αποτελεσμάτων της 3Δ ανακατασκευής σε σχέση με τη χρήση compact φωτογραφικών μηχανών.
  • DSLR φωτογραφικές μηχανές επηρεάζεται η ποιότητα των αποτελεσμάτων της 3Δ ανακατασκευής σε σχέση με τη χρήση compact φωτογραφικών μηχανών αφού οι πρώτες διαθέτουν καλύτερα οπτικά μέρη (φακός) αλλά και περισσότερες επιλογές ρυθμίσεων.
  •  

    Ερώτηση : 11
    Ως φιλικές επιφάνειες για τη μέθοδο 3Δ ψηφιοποίησης Structure from Motion (SFM) χαρακτηρίζονται οι

  • επιφάνειες με χρωματική ομοιογένεια.
  • επιφάνειες με πλούσια υφή (έντονες και υψίσυχνες χρωματικές διαβαθμίσεις).
  • επιφάνειες με έντονη διαφάνεια.
  •  

    Ερώτηση : 12
    Η συλλογή δεδομένων από εξωτερικούς χώρους για τη μέθοδο Structure from Motion (SFM) προτείνεται να πραγματοποιείται

  • σε ημέρες με έντονο φωτισμό ώστε να επιτυγχάνεται η έντονη αποτύπωση των χρωμάτων και των σκιών.
  • σε ημέρες μετά από βροχή ώστε να επιτυγχάνεται η έντονη χρωματική αντίθεση ανάμεσα στις οριζόντιες
  • και στις επίπεδες, ως προς το σημείο λήψης, επιφάνειες του μνημείου.
  • σε ημέρες με συννεφιά ώστε να επιτυγχάνεται μια μέσης ένστασης σκίαση.

     

    Ερώτηση : 13
    Οι φωτογραφίες που θα χρησιμοποιηθούν για τη μέθοδο Structure from Motion (SFM) θα πρέπει να παρουσιάζουν βαθμό επικάλυψης τουλάχιστον

  • 10%
  • 27%
  • 60%
  •  

    Ερώτηση : 14
    Το αντικείμενο που θα ψηφιοποιηθεί με τη μέθοδο Structure from Motion (SFM) θα πρέπει στο κάδρο κάθε φωτογραφίας να καλύπτει τα

  • 1/2 του συνολικού εμβαδού της εικόνας.
  • 3/5 του συνολικού εμβαδού της εικόνας.
  • 1/3 του συνολικού εμβαδού της εικόνας.
  •  

    Ερώτηση : 15
    Η επιτυχία εφαρμογής της μεθόδου Structure from Motion (SFM) βασίζεται στην ποιότητα των φωτογραφιών και ως εκ τούτου

  • είναι σημαντικό να αναπτύξει κανείς τις φωτογραφικές του δεξιότητες του ξεκινώντας από το να καταφέρνει να συλλέγει καθαρές και σωστά φωτισμένες εικόνες κάτω από διαφορετικές συνθήκες φωτισμού.
  • είναι σημαντικό να αναπτύξει κανείς τις φωτογραφικές του δεξιότητες του ξεκινώντας από το να καταφέρνει να συλλέγει σωστά φωτισμένες εικόνες κάτω από συνθήκες ελεγχόμενου φωτισμού.
  • είναι σημαντικό να αναπτύξει κανείς τις φωτογραφικές του δεξιότητες του ξεκινώντας από το να καταφέρνει να συλλέγει καθαρές εικόνες κάτω από συνθήκες μη-ελεγχόμενου φωτισμού.
  •  

    Ερώτηση : 16
    H λήψη φωτογραφιών απέναντι από πηγές φωτός (είτε πρόκειται για τον ήλιο ή για κάποια άλλη τεχνητή πηγή) που θα χρησιμοποιηθούν για τη μέθοδο Structure from Motion (SFM) οδηγούν

  • στη δημιουργία περιοχών με έντονες σκιές αλλά και περιοχές με υψηλή χρωματική αντίθεση που αποτρέπουν την ορθή λειτουργία των αλγορίθμων αναγνώρισης ομόλογων σημείων ανάμεσα στο σύνολο των φωτογραφιών.
  • στη δημιουργία θολών περιοχών (blurring) που επιτρέπουν την ορθή λειτουργία των αλγορίθμων αναγνώρισης ομόλογων σημείων ανάμεσα στο σύνολο των φωτογραφιών.
  • στη δημιουργία περιοχών υψηλής ευκρίνειας που επιτρέπουν την απρόσκοπτη λειτουργία των αλγορίθμων SIFT και SUFT (αναγνώριση ομόλογων σημείων ανάμεσα στο σύνολο των φωτογραφιών).
  •  

    Ερώτηση : 17
    Η επεξεργασία των φωτογραφιών που θα χρησιμοποιηθούν από τη μέθοδο Structure from Motion (SFM) μπορούν να

  • υποβληθούν σε οποιαδήποτε μορφή ψηφιακής επεξεργασία ακόμα και να κοπεί τμήμα τους που δεν αφορά το αντικείμενο προς ψηφιοποίηση.
  • υποβληθούν σε μορφές ψηφιακής επεξεργασίας που αφορούν μόνο το χρώμα των εικονοστοιχείων και δεν περιλαμβάνουν κόψιμο (cropping) ή οποιοδήποτε άλλο γεωμετρικό μετασχηματισμό.
  • υποβληθούν σε μορφές ψηφιακής επεξεργασίας που αφορούν γεωμετρικούς μετασχηματισμούς του περιεχομένου τους και διόρθωσης της προοπτικής που εμφανίζει το περιεχόμενο τους.
  •