Α2.5.3Δ ανακατασκευή με χρήση πηγών τεκμηρίωσης

Ερώτηση : 1
Η χρήση τεχνολογιών 3Δ γραφικών υπολογιστών για τη δημιουργία 3Δ ανακατασκευών ευρημάτων και μνημείων

  • πρέπει αποκλειστικά να βασίζεται σε τεχνολογίες 3Δ ψηφιοποίησης και δεν θα πρέπει να επιτρέπει τη χρήση γνώσης που προέρχεται από άλλες πηγές τεκμηρίωσης.
  • βασιζόμενοι σε διάφορες πηγές τεκμηρίωσης αποτελεί μια απόλυτα αποδεκτή προσέγγιση 3Δ οπτικοποίησης η οποία βρίσκει αρκετές εφαρμογές στο χώρο της πολιτιστικής κληρονομιάς.
  • πρέπει αποκλειστικά να βασίζεται σε τεχνολογίες επίγειας 3Δ ψηφιοποίησης ενώ θα πρέπει να επιτρέπει τη χρήση γνώσης που προέρχεται μόνο από συγκεκριμένες ιστορικές πηγές τεκμηρίωσης.
  •  

    Ερώτηση : 2
    Η 3Δ ανακατασκευή με χρήση πηγών τεκμηρίωσης μπορεί να εφαρμοστεί

  • μόνο όταν δεν υπάρχει πλέον το εύρημα ή το μνημείο. Έχει καταστραφεί από φυσικούς παράγοντες ή ανθρώπινη παρεμβολή.
  • μόνο όταν δεν μπορεί να εφαρμοσθεί μία μέθοδος 3Δ ψηφιοποίησης για καθαρά οικονομικούς λόγους.
  • όταν δεν μπορεί να εφαρμοσθεί μία μέθοδος 3Δ ψηφιοποίησης για οποιοδήποτε λόγο ή όταν δεν υπάρχει πλέον το εύρημα ή το μνημείο ή ακόμα και όταν δεν υπάρχει τρόπος πρόσβασης σε αυτό.
  •  

    Ερώτηση : 3
    Μια γενική κατεύθυνση με στόχο τη 3Δ ανακατασκευή με χρήση πηγών τεκμηρίωσης είναι

  • η άντληση πληροφορίας από κείμενα, συγγράμματα, μελέτες, αρχεία αρχαιολογικής ανασκαφής, πίνακες ζωγραφικής και σκίτσα.
  • η άντληση πληροφορίας από τοπογραφικές μελέτες και αρχιτεκτονικά σχέδια που συμβάλουν στην πλέον αντικειμενική και βασισμένη σε αυτά τα δεδομένα 3Δ ανακατασκευή.
  • από όλες τις παραπάνω πηγές καθώς επίσης και από οποιασδήποτε άλλης μορφής πηγή που προσφέρει πληροφορία που συμβάλει στην πλέον αντικειμενική και βασισμένη σε δεδομένα 3Δ ανακατασκευή.
  •  

    Ερώτηση : 4
    Η 3Δ ανακατασκευή με χρήση πηγών τεκμηρίωσης θα μπορούσε να εξυπηρετήσει

  • ένα έργο προβολής και διάχυσης του πολιτιστικού αποθέματος βασιζόμενο στη δημιουργία ενός ψηφιακού Διαδικτυακού τουριστικού φυλλαδίου με στοιχεία 3Δ εικονικής περιήγησης.
  • ένα έργο αρχειοθέτησης του πολιτιστικού αποθέματος με στόχο τη λεπτομερή τεκμηρίωση και τη μελέτη του με χρήση 3Δ γραφικών υπολογιστών.
  • ένα έργο αποκατάστασης ενός αρχιτεκτονικού συνόλου που θα χρησιμοποιήσει το 3Δ μοντέλο ως βάση για την αναγνώριση των τμημάτων που χρίζουν επισκευή μέσα από τα υψηλής ακρίβειας γεωμετρικά χαρακτηριστικά του.
  •  

    Ερώτηση : 5
    Σε ένα έργο 3Δ ανακατασκευής με χρήση πηγών τεκμηρίωσης μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε

  • φωτογραφικό υλικό από οποιαδήποτε χρονική περίοδο καθώς δεν αποτελούν πρόβλημα οι πιθανές αποκλίσεις-μεταβολές των αρχιτεκτονικών συνόλων ακόμα και όταν αυτές είναι υπερβολικά έντονες.
  • όπου είναι εφικτό φωτογραφικό υλικό από μία μόνο χρονική περίοδο ώστε να αποφύγουμε τις πιθανές αποκλίσεις-μεταβολές των αρχιτεκτονικών συνόλων αλλά και για τη βέλτιστη-αντικειμενική και ίσως την πλέον ολοκληρωμένη ανακατασκευή. Σε σημεία όπου κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό επιλέγονται τρόποι επισημείωσης των τμημάτων που ανήκουν σε άλλη χρονική περίοδο.
  • φωτογραφικό υλικό υποχρεωτικά από μία και μόνο χρονική περίοδο ανασυνθέτοντας μόνο τα τμήματα για τα οποία υπάρχει πληροφορία και αγνοώντας τις ασυνέχειες (κενά) που θα προβάλει το 3Δ μοντέλο ακόμα και όταν κάτι τέτοιο επηρεάζει τις τεχνικές προδιαγραφές του έργου.
  •  

    Ερώτηση : 6
    Για την 3Δ ανακατασκευή ενός μνημείου με χρήση πηγών τεκμηρίωσης η χρήση τεχνολογιών 3Δ γραφικών που συναντούμε σε ηλεκτρονικά παιχνίδια (βιντεοπαιχνίδια) είναι

  • μια απαραίτητη διαδικασία που σχετίζεται αποκλειστικά με το φωτορεαλισμό του 3Δ μοντέλου αφού είναι και το μόνο χαρακτηριστικό που σχετίζεται με το χώρο της πολιτιστικής κληρονομιάς.
  • αδιάφορη για το τελικό αποτέλεσμα διαδικασία που μπορεί να αγνοηθεί αφού οι συγκεκριμένες τεχνολογίες δεν σχετίζονται με τον χώρο της πολιτιστικής κληρονομιάς.
  • μια διαδικασία που αν εφαρμοσθεί μπορεί να οδηγήσει σε υψηλής ποιότητας φωτορεαλισμό. Η μέθοδος βέβαια σχετίζεται και με άλλα χαρακτηριστικά του 3Δ μοντέλου όπως είναι ο συνολικός όγκος δεδομένων του το οποίο είναι σημαντικό ανεξάρτητα από το πεδίο εφαρμογής.
  •