Β1.3. Πολυεπίπεδη μελέτη πολιτιστικών αντικειμένων – 3D GIS

Ερώτηση : 1
Η τεχνολογία VRML

  • σχετίζεται με τη δημιουργία εγγράφων και φορμών σε βάσεις δεδομένων πολιτιστικών αντικειμένων
  • σχετίζεται με τη δημιουργία ιστοσελίδων παρουσίασης βάσεων δεδομένων
  • σχετίζεται με τη δημιουργία σελίδων παρουσίασης 3Δ περιεχομένου στον Ιστό
  •  

    Ερώτηση : 2
    Η ψηφιοποίηση πινάκων ζωγραφικής με συστήματα μετρήσεων 3 διαστάσεων

  • μπορεί να αποκαλύψει το ανάγλυφο αλλά και στρεβλώσεις στο φορέα
  • δεν έχει να προσφέρει κάτι στη μελέτη του πολιτιστικού αντικεμένου
  • μπορεί να αποκαλύψει στοιχεία απο τη χημική σύσταση της επιφάνειας
  •  

    Ερώτηση : 3
    Μερικές από τις τεχνικές χαρακτηρισμού υλικών είναι

  • η μικροσκοπία και η ακτίνες Χ
  • η χρονολόγηση και η σπεκτροσκοπία
  • η φασματοσκοπία και η ακτίνες Χ
  •  

    Ερώτηση : 4
    Η αρχαιομετρία μπορεί να προσφέρει στην πολυδιάστατη-πολυστρωματική αναπαράσταση ενός ψηφιακού πολιτιστικού αντικειμένου

  • μέσα από την ανάλυση δειγμάτων με καταστροφικές διαδικασίες
  • μέσα από την παρατήρηση των αντικειμένων με συστήματα μικροσκοπίας
  • μέσα από σειρά σημειακών στοιχειακών αναλύσεων και μετρήσεων
  •  

    Ερώτηση : 5
    Η τεχνολογία βάσεων δεδομένων

  • δε σχετίζεται με την ανάπτυξη συστημάτων πολυστρωματικής διαχείρισης και μελέτης ψηφιακών πολιτιστικών αντικειμένων
  • αποτελεί τον πυρήνα ανάπτυξης συστημάτων πολυστρωματικής διαχείρισης και μελέτης ψηφιακών πολιτιστικών αντικειμένων
  • είναι ήσσονος σημασίας στην ανάπτυξη συστημάτων πολυστρωματικής διαχείρισης και μελέτης ψηφιακών πολιτιστικών αντικειμένων
  •  

    Ερώτηση : 6
    Γιατί μπορεί να θεωρηθεί ένα ψηφιακό πολιτιστικό αντικείμενο πολυδιάστατο;

  • Η αρχαιολογική τεκμηρίωση περιλαμβάνει πολλαπλές πτυχές ανάλυσης του αντικειμένου και συνεπώς οι διαστάσεις που απαιτούνται για την περιγραφή του αυξάνονται σημαντικά καθιστώντας το πολυδιάστατο
  • Κάθε τεκμηρίωση που γίνεται πάνω σε κάθε σημείο του ψηφιακού αντικειμένου αποτελεί μία ακόμη διάσταση στο χώρο της σημειακής περιγραφής του και συνεπώς οι διαστάσεις που απαιτούνται για την περιγραφή του αυξάνονται σημαντικά καθιστώντας το πολυδιάστατο
  • Ένα ψηφιακό πολιστικό αντικείμενο δεν είναι δυνατό να χαρακτηριστεί περισσότερο από τριδιάστατο, οπότε ο όρος πολυδιάστατο μάλλον δεν έχει νόημα
  •  

    Ερώτηση : 7
    Ποια είναι η έννοια που δίνεται σε μια πολυ-στρωματική αναπαράσταση ψηφιακών πολιτιστικών αντικειμένων;

  • Η έννοια που δίνεται από τα γεωγραφικά πληροφοριακά συστήματα, όπου κάθε στρώμα περιλαμβάνει ένα αυτόνομο είδος πληροφορίας για το βασικό χαρτογραφικό υπόβαθρο
  • Ο όρος δεν είναι ουσιαστικά δόκιμος καθώς δεν υπάρχει ανάλογο της εν λόγω τεχνικής προσέγγισης
  • Η έννοια δίνεται από τα πολυμεσικά πληροφορικά συστήματα όπου κάθε αντικείμενο μπορεί να περιγραφεί από πολλαπλά μέσα (πχ. κείμενο, εικόνα, ήχος, βίντεο)
  •  

    Ερώτηση : 8
    Ποια είναι τα βασικά μεγέθη που εξετάζονται με την ψηφιοποίηση πολιτιστικών αντικειμένων;

  • Βασικά μεγέθη διαστάσεων και χρονολόγησης
  • Βασικά γεωμετρικά και φασματικά μεγέθη
  • Βασικά γεωμετρικά και φυσικοχημικά μεγέθη
  •  

    Ερώτηση : 9
    Πολυφασματική φωτογράφιση εφαρμόζεται κατά τη φάση της οπτικής τεκμηρίωσης πολιτιστικών αντικειμένων

  • γιατί αποκαλύπτει σημαντικά στοιχεία σχετικά με την προέλευση του αντικειμένου
  • γιατί δίνει πληροφορία σχετικά με τη χημική σύσταση της επιφάνειας των αντικειμένων
  • γιατί αποκαλύπτει πληροφορία που είναι κρυμμένη σε στρώματα κάτω από το επιφανειακό
  •  

    Ερώτηση : 10
    Κατά την ψηφιοποίηση πολιτιστικών αντικειμένων

  • εφαρμόζονται κανόνες ελεγχόμενου περιβάλλοντος για την ορθή καταγραφή του χρώματος
  • πρέπει να εφαρμόζεται μέθοδος χρωματομετρίας καθώς τα συστήματα ψηφιοποίησης δεν καταγράφουν το χρώμα
  • πρέπει να εφαρμόζεται μέθοδος χρωματομετρίας καθώς τα συστήματα ψηφιοποίησης δεν μπορούν να εγγυηθούν το απόλυτο των φασματικών μετρήσεων
  •